صادرات لوازم خانگی با رشد 34 درصدی

5
(1)

لوازم خانگی سهم مهمی در صادرات غیر نفتی کشور ایران دارد. شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی، با کسب تجربه و دانش جدید، به این مهم دست یافته‌اند. ایران با همجواری با چندین کشور، بازار بسیار مطلوبی برای صادرات لوازم خانگی دارد. محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت در سفر خود به قزوین از رشد 34 درصدی صادرات لوازم خانگی کوچک و سبک، طی مدت 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد. در این بخش از اخبار و گزارش مجله خبری ادمیلسون، به سخنرانی آقای برادران پرداخته‌ایم.

صادرات لوازم خانگی در گرو تولیدات داخلی

معاون صنایع عمومی گفت: امسال با همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی توانسته‌ایم 400 هزار شغل جدید در بخش صنعت ایجاد کنیم. طی یک سال اخیر شاهد تحولات چشم‌گیری از روند رو به رشد در صنعت لوازم خانگی بوده‌ایم. کمبود برخی از کالاها در بازار لوازم خانگی، با راه اندازی خطوط تولید جدید تا حد زیادی برطرف گردیده است. شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی، رقابت تنگاتنگی در ارائه تنوع کالاها و خدمات خود به مصرف کننده دارند. در این رقابت شاهد رشد و جهش مثبت در صنعت لوازم خانگی هستیم. با توجه به نیاز کشور در مسئله اشتغال و صادرات، احداث این چنین خط تولیدها بسیار قابل اهم است.

برادران ادامه داد: آمارهای سازمان‌های متولی بیانگر تنوع و افزایش تولید لوازم خانگی است. کشور با روند رو به رشد 34 درصدی صادرات لوازم خانگی، نسبت به گذشته همراه بوده است. ایشان افزود صادرات برای کشور اهمیت زیادی دارد و مزیت صادرات را اشتغال، رونق اقتصادی، ارز آوری و رشد اقتصادی در کشور برشمرد. افزایش صادرات نیازمند بازرگانی، تولید و شناخت دقیق بازار برای حرکت رو به جلو و پیشرفت است و ما توانسته‌ایم در زمینه تولید، تنوع محصولات، کیفیت و صادرات گام‌های رو به جلویی برداریم.

مطالعه بیشتر  3 محصول جدید کاربردی از برند ادمیلسون
صادرات لوازم خانگی ایرانی به دیگر کشورهای آسیایی
تولید و صادرات لوازم خانگی ایرانی با افزایش 34 درصدی

مواد اولیه در تولید و صادرات لوازم خانگی

وی همچنین در جمع تولید کنندگان و صادرکنندگان افزود: در زمینه صنعت و تولید نگاه‌ها و رویکردهای مختلفی مطرح است با این حال ما یک نگاه امیدوارانه را دنبال می‌کنیم چراکه جامعه برای پیشرفت به این نگاه نیاز دارد. امسال برای اولین بار دغدغه تامین مواد اولیه در کشور وجود نداشت و به این علت مواد اولیه بطور مکفی در کشور باعث افزایش تولیدات و صادرات شده است. می‌توان با تلاش روزافزون تولید کنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی، تولید و صادرات لوازم خانگی را بهبود بخشید.

مواد اولیه برای تولید محصولات ایرانی
مواد اولیه برای تولید محصولات ایرانی

رفع نقص تولید، عامل مهم در کاهش قاچاق لوازم خانگی

محمد مهدی برادران در ادامه سفر خود در استان قزوین از کارخانه تولیدی در شهرک کاسپین بازدید کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های کشور، موضوع تامین لوازم خانگی می‌باشد. با اقدامات انجام‌شده در سال گذشته ۱۷٫۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید و روانه بازار لوازم خانگی شده است. تولید ۱۸٫۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی، از اهداف دولت برای رونق اقتصاد کشور بوده است. یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی در زمینه تولید از نگاه دولت، تولید محصولاتی بوده است که قبلاً در عرضه آن با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم. ‌امروز به واسطه اقدامات انجام‌شده، خط تولید لوازم خانگی کمیاب راه اندازی شده است که امیدواریم با اقدامات مشابه در خصوص کاهش قاچاق این قبیل کالاها کمک شود و صنعت صادرات همچنان روند نزولی داشته باشد.

افزایش صادرات لوازم خانگی ایرانی
حمایت از تولید داخلی و کاهش واردات کالای قاچاق لوازم خانگی

سخن پایانی

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با اشاره به رشد ۱۸ درصدی صادرات لوازم خانگی در ۶ ماهه نخست امسال بیان داشت: در این حوزه، ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۴ درصد رشد داشته‌ایم. وی همچنین افزود که صادرات دارای مزیت‌های زیادی برای کشور از جمله اشتغال، رونق تولید، ارزآوری، تحریک رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر می‌باشد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *